E-commerce optymalny pod urządzenia mobilne

Nadchodzą kolejne wielkie zmiany w branży SEO – tak przynajmniej można wnioskować po wrzawie jaka zapanowała w ciągu ostatnich kilku tygodni po tym jak firma Google na swoim oficjalnym blogu poinformowała, że od 21 kwietnia 2015 roku algorytm wyszukiwarki Google dotyczący mobilnych wyników wyszukiwania zostanie wzbogacony o kolejny czynnik rankujący strony. Tym czynnikiem będzie „przyjazność” i gotowość stron www do tego aby poprawnie obsługiwać urządzenia mobilne (smartfony, tablety itd.) i wyświetlać strony www (w tym sklepy internetowe) we właściwy sposób.

E-commerce przyjazne urządzeniom mobilnym
E-commerce przyjazne urządzeniom mobilnym

Komunikat w oryginale brzmi następująco:

Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.

Więcej na ten temat przeczytacie w tym oficjalnym artykule http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html.

Sprawniejsza obsługa zapytań

Celem tego działania jest dostarczenie użytkownikom urządzeń mobilnych będących zarazem klientami wyszukiwarki Google w pierwszej kolejności tych stron, które najlepiej odpowiadają na wyszukiwane wyrażenie a także są dostosowane do urządzenia, na którym następuje zdarzenie. Nie trudno sobie wyobrazić sytuację, w której wyszukując czegoś na smartfonie otrzymujemy stronę, która długo się ładuje (brak optymalizacji grafik i innych elementów powodujących obciążenie), nie posiada przeskalowanego szablonu (trzeba przesuwać ciągle to w jedną to w drugą stronę aby przeczytać tekst) i co chwila generuje kolejne utrudnienia. Szybko zrezygnujemy z „czytania” takiej strony.

Optymalizacja stron internetowych pod urządzenia mobilne to według Google sytuacja, w której strony www znajdujące się wysoko na dane wyrażenie poza tym, że merytorycznie będą spełniać wymogi algorytmu to jeszcze będą spełniały oczekiwania i potrzeby użytkownika pod kątem jakości, szybkości i formy przekazu. W tym celu Google eliminuje ze swojej wyszukiwarki strony internetowe o wątpliwej użyteczności (UX – User Experience) – w końcu użytkownik trafiający na słabe strony będzie pamiętał, że trafił na nie właśnie dzięki wyszukiwarce Google i w przyszłości może nie chcieć z niej dalej korzystać a na to jak wiadomo Google nie może sobie pozwolić.

O tym co zrobić aby dobrze przygotować swoją stronę www czy sklep internetowy do tych zmian napiszę w kolejnych postach. Jeśli jesteś mniej cierpliwy możesz skorzystać z mojej oferty na audyt SEO bądź konsultacje SEO, dzięki czemu rozwiążemy konkretne wyzwania strojące przed Twoimi stronami.

Post Comment